De Sterrenzee

Onze basisschool in Almere Haven

Onderwijs vanuit een duidelijk pedagogisch concept in Almere Haven? Welkom op Jenaplanschool de Sterrenzee! Een fijne plek in het authentieke Almere Haven omgeven door prachtig groen in een gemêleerde wijk.

Bij ons mag ieder kind zijn zoals hij of zij is, met eigen mogelijkheden en talenten. Ons onderwijs en de rijke, betekenisvolle leeromgeving bieden het kind ruimte om deze talenten te ontwikkelen. Een prettige sfeer en zorg voor elkaar zijn daarbij voorwaarden om samen de schooltijd tot een succes te maken.

Belofte aan onze kinderen

Je doet ertoe en je mag jezelf zijn. Je gaat met plezier naar school. Wat je leert heeft betekenis. Je leert en werkt in een veilige omgeving en ontvangt zowel onderwijs op eigen niveau maar leert ook veel door samen te werken. Je leert zelfstandig werken en bent verantwoordelijk voor de groep en je eigen leren. Als je na groep 8 van school gaat heb je voldoende kennis en vaardigheden ontwikkeld om het volgende avontuur in het voortgezet onderwijs tot een succes te maken!

• Sinds 5 februari 2023
  • 6 stamgroepen
  • 154 kinderen op onze school

Wat betekent

Onze naam

Op de Sterrenzee laten we elk kind stralen. Want elk kind is uniek. De naam Sterrenzee is afgeleid van Sterre der zee / Stella Maris. Wat enerzijds symbool staat voor het streven naar een goede toekomst / samenleving. Anderszijds verwijst het naar de heldere ster (Venus) als richtpunt voor schippers om koers te houden.

Kennis maken

Zoekt u bepaalde informatie? Kijk dan even bij de downloads. Daar vindt u bijvoorbeeld onze schoolgids.

Uiteraard kunt u een afspraak maken voor een rondleiding en kennismakingsgesprek. U kunt natuurlijk ook gewoon even binnen wandelen.

_IMG_4347.jpg
_IMG_4350.jpg

Meer over onze school

Contact met de Sterrenzee

de Sterrenzee staat graag voor je klaar. Vragen, opmerkingen of feedback? We kijken graag samen met jou wat we voor je kunnen betekenen.

Contact opnemen